“Tussen Aanhalingstekens” inspiratiedossier

Word as Image

Bijna twintig jaar geleden begon Ji Lee dit project als een opdracht in zijn typografieles op de kunstacademie. De studenten werden uitgedaagd om de betekenis van een woord te visualiseren door te spelen met de typografie binnen het woord zelf, zonder extra elementen toe te voegen. Hoewel het een uitdagende oefening was, gaf het “kraken” van een woord een geweldig gevoel. Wat begon als een lesopdracht, groeide uit tot een levenslang project voor Ji. In 2011 publiceerde hij het boek “Word as Image,” waarin bijna 100 van zulke woorden zijn opgenomen.

Kijk hier zijn volledige archief op Instagram of online.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Word as Image (@wordasimage)

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Word as Image (@wordasimage)

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Word as Image (@wordasimage)

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Word as Image (@wordasimage)

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Word as Image (@wordasimage)

Ji Lee

Ji Lee is een Zuid-Koreaanse ontwerper, opgegroeid in Brazilië en recentelijk verhuisd naar Seoul, waar hij werkt als Executive Vice President bij Samsung Global Marketing. Eerder was hij Creative Director bij Facebook, Google en Droga5. Ji staat bekend om zijn projecten zoals The Bubble Project en Word as Image, en werd door Fast Company uitgeroepen tot een van de 50 meest invloedrijke ontwerpers in Amerika. Zijn werk is wereldwijd tentoongesteld en hij is de auteur van vijf boeken.

Meer inspiratie